Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Jó pár kérdés felmerült az elmúlt időszakban, hogy mekkorák is a táplálék-kiegészítő cégek. Ugye az ismerős mondatok, amikor valaki említ egy hazai márkát (Scitec/Biotech), hogy csak az ő termékeit használja, mert ők a legnagyobb cégek, különben is ők nem is magyarok, hanem amerikai márkák.
/szerk: ami a Scitec-re ez már főleg nem igaz, mivel idén eladták a céget, így Dél-Afrikai tulajdonú :)/

Mit mondanak a cégek? (weboldalakról idézve)
Biotech USA: Cégünk Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő sportcélú étrend-kiegészítő gyártója.
Myprotein: Európa legnagyobb táplálék-kiegészítő márkája
Scitec Nutrition: Európa egyik legmegbecsültebb étrendkiegészítő márkája /jelentsen ez bármit is/ illetve más oldalakról: "Európa egyik vezető táplálékkiegészítő gyártója (tényleges gyártó!) és forgalmazója, a magyar piac domináns szereplője."
Optimum Nutrition: A világ bestseller fehérjéje a 100% Whey Gold Standard
És még sorolhatnánk sokáig.

De mi az igazság?


Optimum Nutrition 100% Gold Standard

Ki is a gyártó? (akire pl. a Scitec-es oldal utal). Igazából nagyon senki, mivel mindenki megveszi az alapanyagot és csak keveri a saját mixeket, ízeket, de itt arra utalnak, hogy pl. a Biotech USA nagyon hosszú ideig csak bérgyártásban gyártott, /szerk: ezért is volt nagyon silány a minőség/ 2014 után kezdtek el saját gyártósorban "gyártani". De azért vannak olyan óriás cégek is, akik ténylegesen gyártók is (vagy legalábbis az anyagvállalat).

Például tudtátok, hogy az Optimum Nutrition és a BSN egy cég kezében van (és még pár kisebb cég)? Egy írországi tejipari vállalat tulajdona az összes, akik az egyik legnagyobb tejsavófehérje előállítók a világon (UK területén van szinte a legtöbb nagy üzem, onnan veszi mindenki az alapanyagot kb.). Ez a cég minden kétséget kizárólag a világ legnagyobb táplálék-kiegészítő márkája. Miért? Optimum Nutrition a világ legnagyobb márkája, a BSN pedig a 4. legnagyobb = kettő összeadva verhetetlen jelenleg.
Egy Ír cég kézében van mind - GSN


Hogy el tudjátok képzelni a méretét a cégnek, 2015-ben 400 milliárd Ft-os forgalmat zártak. Ehhez képest a Biotech USA 13 milliárdon, így kb. 30x nagyobb cégről beszélünk. Talán ez elhallgattatja azokat akik eddig szajkózták a hatalmas amcsi márka képét a Biotech USA-ról.

Fontos tudni, hogy a mai napig az USA a legnagyobb piac, így olyan gyártók akik itt nincsenek jelen esélyük sincsen. Ezért érdekes, hogy mennyien amerikai márkának hiszik a két itthoni magyar céget, pedig kint senki nem ismeri őket kb. Biotech-et semennyire nem ismert, Scitec pedig ha úgy nézzük idéntől kezdett jobban nyitni az USA piac irányába komolyabban (hiába voltak előtte is onnan sportolóik, eladásra gondolunk).

De jöjjön amit mindenki vár. A számok!


Legnagyobb táplálék-kiegészítő cégek/márkák
Forrás: Online elérhető nyilvános cégadatok
Az első 6 sorrendje biztos, a maradék 3 csak érdekességként. A BSN ugye már említett okok miatt szerepel az Optimum Nutrition mellett. Cytosport márka Magyarországon ismeretlen, USA-ban a roppant népszerű Muscle Milk termékekkel futottak be és óriási vállalat! Quest itthon is ismerősen csengő név, bár errefelé inkább csak a Quest Bar népszerű, de ugyan úgy gyártanak fehérjéket is. GNC az USA legnagyobb kieg. hálózatának tekinthető, rengeteg üzlettel (és már világszerte is terjeszkednek). Ezek mind amerikai márkák.

És itt jön a Myprotein az európai becsület "megmentője". Látszik, hogy a világ legnagyobb márkája címétől még elég messze van és nem sok esélye van jelenleg, de a cég növekedése óriási mértékű és a listán a legnagyobb.
Amerikai márkák 2013-2015 közötti bevétel változása átlag kb. 150%, a Myprotein 337% (Scitec 129%, Biotech USA 165%).

Amikor írunk a Myprotein-ről, illetve arról, hogy mindig nagy márka termékeit vásároljuk, mert az megbízható (egy ekkora cég nem szórakozik) sokszor megkapjuk, hogy miért írunk egy noname, kicsi márkáról!?
Myprotein forgalmat tekintve 2015-ben kétszer akkora cég volt mint a Scitec Nutrition, akit mi egyébként az Európai Top3-ba sorolnánk.

2015-ös forgalmi adatok:
Scitec Nutrition - 31 Milliárd Ft
Biotech USA - 12,9 Milliárd Ft
Myprotein - 68,2 Milliárd Ft

Így ezek alapján azt tudjuk javasolni, ha valaki drágán akar fehérjéket venni, akkor vegye az Optimum Nutrition termékeit. Amerikai gyártók közül talán az egyetlen akinek nem voltak még balhéi a minőség tekintetében, és egy ekkora cég meg se teheti! - Főleg, hogy a ON fehérjéje kb. egy árban van az itthon népszerű 100% Whey Protein Professional-al /amit egy vásárló megtévesztés szerintünk/ - csak nem mindegy hol veszi az ember az ON termékeket... (itt egy jó bolt pl. ahol olcsón lehet venni - 15800Ft a 2,27kg-os).
Myprotein-t a megszokott kiváló ár/érték arány miatt szeretjük, így ha csak két céget kellene ajánlani megbízhatóság és méret szempontjából akkor az egyértelműen az ON és a Myprotein lenne, az egyik a világ, a másik pedig EU legnagyobb márkája.

Myprotein útja érdekes lehet, mivel idén nyitják meg gyártósorukat az USA-ban, illetve az angliai új gyár is hamarosan kész, így kitudja mit hoz a jövő. Bereczki Kriszitán és Bognár Gary rakott fel egy videót az angliai látogatásukról, itt bele lehet nézni egy kicsit az új komplexumba ami videóról is nézve óriási.
Listán látható Muscle Pharm véleményünk szerint nem lesz hosszú életű márka főleg, hogy most már Arnold is kiszállt a márka mögül, mondva, hogy nem elég jó a minőség... nem kell ragozni.

Magyarországi eladások

Extraként megmutatjuk, hogy melyik is Magyarország legnagyobb márkája!? A Biotech USA vagy a Scitec Nutrition?
Scitec és Biotech USA Magyarországi eladások és forgalom

Szerintünk ez nem sokan gondolták volna, hogy 2013-ban és 2014-ben a Biotech USA vezette a hazai eladásokat és a Scitec 2015-ben vette át a vezetői pozíciót, sőt a Biotech magyar eladásai csökkentek (össz világ eladások azért persze nőttek).
Ami még érdekes lehet, hogy ez is mutatja melyik cég ismertebb Magyarországon kívül is.
Scitec 2015-ös eladásainak 14%-a magyarországi, a Biotech USA viszont 29%-ban támaszkodik a hazai piacra. Ez a szám 2013-ban 10% és 39% volt, így a Scitec növekedett, Biotech-nek viszont csökkent a nagyobb mértékű külföldi nyitás miatt.

Reméljük tetszett nektek a cikk és érdekesnek találtátok. Küldjétek el ismerősöknek barátoknak is, akiket érdekel a téma, vagy csak mondják nektek a fent idézett "igazságok" a nagy márkákról.

FeherjeBlog

További cikkek a fejlécben, vagy itt:
Termék összehasonlításos cikkek
Tanácsok/Tippek rovat
Otthoni termékkészítések

Lájkolj minket Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről!
Ha kérdéseidet megbeszélnéd másokkal ajánlom zárt Facebook csoportunkat.

2 megjegyzés:

  1. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy azért, mert egy cég nagy, a termékei is jók. Hogy csak egy példát mondjak, a McDonalds-ról elmondható, hogy a világ legnagyobb gyorsétterem lánca, de ugye senki egy percig sem gondolja, hogy a termékei ízvilágban vagy összetevőkben versenyezni tudnának bármelyik kis magyar streetfood márkával (Zing burgertől kezdve hosszú a sor.) Nekem inkább úgy tűnik, hogy a nagyság hozza el a minőség romlását (lásd pl. Apple), amikor már a részvényesek kiszolgálása, a minél magasabb nyereség (nem bevétel!) előállítása a legfontosabb.
    Egy táplálékkiegészítő gyártónál a minőségről pontosabb képet kapnánk, ha a termékeikben lévó hasznosuló anyagok mennyiségét, minőségét hasonlítanák össze független vizsgálatok. A cikkben csupán gazdasági adatok vannak, annak semmi köze a minőséghez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak területek ahol ez igaz. De alapvetően mivel a nagy táplálék-kiegészítő cégeket ellenőrzik jobban (lásd sokszor megírtuk, hogy mennyi amcsi cég már bebukott balhékba, még a nagyobbak is, ezért írtuk, hogy az ON még sosem), nekik van nagyobb veszteni valójuk, ezért tekinthetjük őket minőségibbnek.
      Ezek a nagy cégek komoly házon belüli ellenőrzést végeznek, megvannak az eszközeik, gépeik, labor..stb. és nem egy szobában keverik ki a termékeket, ellenőrzés nélkül.
      Itthon is van olyan kicsi márka ami népszerű, de semmi ellenőrzésük nincs, OÉTI-nél sincs bejelentve egy termékünk sem (ez illegális pl.) és még sorolhatnánk.

      Igazad van a független vizsgálatokban. Ugye vannak független oldalak ami minősítik a termékeket, pl. Labdoor - ezzel hirdet a Myprotein amúgy, gondolom ők is tudják ez miért fontos, hogy az ő minőség ellenőrzésükön is átmentek és első helyen van több termék is ár/érték arányban.

      Tény, hogy nagy márkáknál elő tud fordulni, hogy már nincsenek nagy innovációk, belassulnak..stb. Pl. Optimum Nutrition-nél régen olvastunk már valami hűde termékekről. De amiket megcsinálnak, illetve a régi termékek, azokban az van ami rá van írva, nem volt még drog botrányuk (itthon pl. Biotech és Scitec is volt ilyenben) és hozzák a kötelezőt.
      Myprotein-nek és sok angol márkának, meg folyamatosan, szinte hetente jönnek ki új termékei, ami azt mutatja van innováció, termékfejlesztés foglalkoznak vele. Persze nekik is jött már ki sok hülye termékük is :)

      Amúgy nem véletlenül futnak be könnyen a márkák UK-ban, és Myprotein-nek is ez biztos segített, hogy EU legnagyobb tejgyárai náluk vannak (cikkben is említett Gambia pl.).

      A Meki helyett inkább vegyél autós példát. Vannak a nagy márkák és a kínai utánzatokat gyártó cégek. Lehet, hogy jó az autó, de a törésteszteken elég durva eredmények szoktak kiderülni, mivel őket nem ellenőrzik ilyen téren, nincs is ezért elvárás náluk. EU-ban meg ugye van NCAP...stb. Remélem érted mire gondolok :)

      Törlés

Bottom Ad [Post Page]