Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Annyit e-mailt, üzenetet kaptam, hogy végül beadtam a derekam és megírtam a multivitamin összehasonlítást. Előre leszögezem, hogy az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalok, kb. kifolyt a szemem a sok számtól így is :)

Nah, de hogyan is lehet összehasonlítani multivitaminokat, mikor sokszor nagyon eltérő az összetételük? Hát nehezen...

De nézzük melyik termékeket vizsgáltam:

ON- PerforMAXX
MusclePharm - Armor-V
Scitec - Mega Daily One Plus
Scitec - Daily Vitamin
Scitec - Euro Vitamins
Biotech - Vitabolic
Biotech - One a Day
Biotech - Vita Complex
Myprotein - Alpha Men
Myprotein - Daily Vitamins
Peak - Vitamin A-Z
Peak - Ultra A-Z
Myprotein - Multivitamin por ráadásnak

Igen, tudom, pont nincs benne az amit te használsz....hát sajnálom, ez van. Nem fogok 2000féle terméket összehasonlítani, így törekedtem a legnépszerűbbeket kiválasztani.

Első táblázatban azt látjátok, hogy 1 kapszula ára mennyibe kerül, illetve abban az 1db kapszulában mi van.

Katt a nagyobb képért. Vigyázz, tényleg nagy :)


- Hogy ez miért nem jó? Értelem szerűen az a tabletta drágább amiből csak egyet kell bevenni, mint amiből 6db-ot. De a gyártó által megadott adag méretét is látjátok alatta, illetve, hogy aszerint mennyire jön ki egy adag. Szerintem ezt sincs sok értelme összehasonlítgatni...

Két részre osztottam az összetételt. Felső részben látszanak a vitaminok, ásványi anyagok, ami jellemzően minden termékben megtalálható. Az alsó részben pedig az egyéb hozzáadott növényi kivonatok, emésztő enzimek..stb.

Nah de jöjjön ami szerintem jobb összehasonlítási alap:
Azt néztem meg, hogy 100Ft-ért hány darab kapszulát kap az ember, illetve, hogy ebben a mennyiségű kapszulában milyen az összetétel. Így teljesen fair a dolog, mivel látod, hogy az adott pénzért hol mennyit kapsz.

Nem volt jobb ötletem, ezért megnéztem azt is, hogy ebben a 100Ft-nyi termékekben mennyi az összes "anyag" amit kapsz. Értsd: ha összeadod az összetételt akkor hány mg az egész. Utólag rájöttem, hogy kicsit csalóka a dolog, de azért benne hagytam... valamit azért ez is mutat.

Katt a nagyobb képért!
De hogy ez miért becsapós? Pl. nézzük a Peak Vitamin A-Z-t aminek elég jó értékei jöttek ki, illetve összesen ebben van a legtöbb anyag. Mi a baj vele? Ha jobban megnézzük, hogy mi teszi ki azt a 3600mg össztömeget látjuk, hogy ebből 1270mcg B9 vitamin, illetve 1270mg Kalcium továbbá 635mg Foszfor és 253mg Kálium. Ezekből az anyagokból ekkora mennyiség nem kell, így kicsit ferdíti a dolgokat. Ezek már olyan mennyiségek amik jóval meghaladják mondjuk egy Multipro összetételét is. De akkor ez a jobb? Nem. Itt az a baj, hogy rossz az összetevők aránya.

De nézzük egyesével:

ON- PerforMAXX: Nem éppen kiemelkedő összetételileg, de elég sok plusz hozzáadott anyag van benne, ami szerintem jó pont. Nem mondanám rossz vételnek, de azért van jobb! De összességében jó termék, csak szegény pár sebből vérzik (pl. ásványi anyagok terén). De ha kijavítanák, szerintem príma termék lehetne! Kár érte...
MusclePharm - Armor-V: Ez szerepelt a legrosszabbnak. Nem adnék érte pénzt...iszonyat drága.
Scitec - Mega Daily One Plus: Itthon talán az egyik legnépszerűbb alap vitamin. Összetételileg kiegyensúlyozott, ára is középmezőnybe mutat. Nem rossz vétel. Van benne pár plusz dolog is, ami jó pont. Személy szerint is használtam már, ár/érték arányban jó termék. Bár a neve lehetne mega daily two... :P
Scitec - Daily Vitamin: Igazából nem értem miért van benne ennyi B7 B9 B12. Egy multipro-ban nincs ennyi. Nem rossz termék, bár a szelén is túl sok benne. Itt is azt látom, hogy kicsit az arányok el vannak tolódva. Inkább a MegaDailyOne ha már Scitec és az se drágább.
Scitec - Euro Vitamins: Kicsit kilóg mivel ez főleg ásványi anyag tabletta. Foszfor nagyon sok benne, Kalcium is viszont az alap vitamin tartalma elmarad a társaitól. Ezt azok válasszák esetleg, akik főleg ásványi anyagokat akarnak csak...bár arra meg van jobb.
Biotech - Vitabolic: Vitabolic-al az a baj, hogy B vitaminban jó, meg egy két plusz dolog van benne...hát ennyi. Nem mondanám jó vételnek. Azonos árban itthon a MegaDailyOne jobb. Azoknak jó akik 1 kapszulával le akarják tudni a dolgot. Bár kicsit fura szaga és íze van a tablettának. Szagra kicsit olyan nyúlbogyós...persze nem az illatért eszünk vitamint =)
Biotech - One a Day: Van benne sok B9 és ennyi. Ezt leszámítva egy kiegyensúlyozott termék. Meg merem kockáztatni, hogy lehet, hogy jobb vétel mint a Vitabolic.
Biotech - Vita Comlexp: Kiegyensúlyozott, kb egy szinten van a One a Day-el. Kiegyensúlyozott összetétel, csak a B7 ugrik ki...nagyon.
Myprotein - Alpha Men: Kiegyensúlyozott összetétel, a mezőnyben a legtöbb összetevő, sok növényi kivonattal, emésztő enzimmel, felszívódást segítő dolgokkal...stb. Egybe tudok belekötni, az a C vitamin tartalom. Egy kis aszkorbinsav elférne benne még/mellé. Összetétele nekem nagyon tetszik. Ha nem vagy megadózis fan, akkor jó választás. Nagyon hasznos a sok növényi kivonat, mert ezek mint a felszívódást/hasznosulást segítik.
Myprotein - Daily Vitamins: Olcsó. Ez jut eszembe csak róla :) Nincs benne sok minden. Ha ez a szempont akkor inkább a Peak terméke.
Peak - Vitamin A-Z: Olcsó, bár ha sok vitamin bevitele a cél, akkor nem ideális, a már említett arányok miatt. Összes tömegre ugye ez a legjobb, ebben van a legtöbb "anyag", csak kár, hogy nem olyan dolgokból, amik fontosak lennének :) Viszont ha olcsón akarsz valami vitamin, akkor ez a te választásod. Ár/érték arányban viszont szerintem nem a legjobb.
Peak - Ultra A-Z: egész jó az összetétele, ár/érték arányban elég jó. Bár B1 és B2 tartalma elég minimális. és Kalciumban se erős nagyon...
Myprotein - Multivitamin por: Ugye ez nem tablettás, hanem por. Összetétele alapján hiányosnak tűnik, de ha jól megnézzük, ezt pl. egy edzés utáni shakebe tudnám elképzelni, ahol jól jön egykét vitamin+ásványi anyag. Bár erre a célra van a kifejezetten az elektrolitok. De erre a célra jó lehet!

Összesítés!?
És akkor melyiket válasszuk? Nem fogok győztest írni, inkább leírom az ÉN!! TOP3 választásomat, hangsúlyozom, az enyémet! Ha te a fentiek alapján más következtetésre jutsz, akkor tök jó neked :) Felőlem azt veszel amit akarsz, örülök ha segíthettem ;)

TOP3 (névsorrendben, nem "jósági" sorrend):
- Myprotein - Alpha Men: Nagyon tetszik, hogy mennyire komplex. Ha egy alap multivitaminra vágysz, akkor nagyon jó választás, mivel sok plusszot kapsz benne, ami más vitaminokban nincs! (rengeteg növényi kivonat, ami nagyban hozzájárul a valós felszívódáshoz/hasznosuláshoz, és hogy ne csak kipisild amit bevettél) :P
- Scitec - Mega Daily One Plus: Kiegyensúlyozott, jó termék. Ár/érték arányban jó, itthon mindenképp az egyik legjobb alapvitamin szerintem.
- Peak Vitamin A-Z: Ha nagyon! olcsón akarsz valami vitamint amiben van mindenből egy kevés, akkor jó választás lehet. Persze ne 12db-ot vegyél be belőle naponta! :)


Remélem tudtam segíteni a választásban!

Többi összehasonlítás LINK
Tanácsok/Tippek rovat LINK

Lájkolj minket Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről!
Ha kérdéseidet megbeszélnéd másokkal ajánlom zárt Facebook csoportunkat.


FeherjeBlog



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bottom Ad [Post Page]