Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Interjú első része itt található: LINK

Blog:
Miben méred a fejlődésed magad szemében? Kilók? Tükör? Erő? Említetted, hogy elmúlt 2 év volt, ami igazán jónak mondható. Itt mennyit sikerült elérni? Miben fejlődtél?

Olivér:
Valahogy nem tudom magam reálisan megítélni. Éppen ezért hatalmas dilemma volt már a versenyzés kérdésének felmerülésekor, a megfelelő kategória kiválasztása is megmondom őszintén.
Én magam maximum modell, avagy a mai neven "fizik" kategóriában tudtam csak elképzelni, az elmaradott lábam és tömegem miatt. De erről páran meggyőztek, hogy csak lepontozás lenne belőle, úgyhogy inkább ne erőltessük. Egy biztos, a centizésről már a középiskolában leszoktam, mert csak stresszelt, ha épp fél centivel kisebb volt a bicepszem, mint egy héttel azelőtt. Próbálok inkább elsősorban a tükörre hagyatkozni, másodlagos viszonyítási szempontként pedig a mérlegre. Persze ha offseasonról beszélünk, mert ha be kell férni a kategóriába, akkor sajnos a mérleg is nagy ellenség tud lenni :S Most első hétvégén is meggyűlt vele a bajom. A legbiztosabb és legeredményesebb megoldás mégis szerintem az, ha valaki véleményét kérem ki az adott formáról. Erre is megvannak már a bejáratott szakembereim. :)


Sérv műtét 2013 március
Az utóbbi két év minőségben hozott sokat. Azt gondolom amit a körülöttem levő szakembereknek, az általam elvégzett iskolának és mélyülő tudásomnak, illetve az évek alatt elkövetett hibákból szerzett tapasztalatoknak tudok be. Nem mellesleg pedig annak, hogy van már lehetőségem a szükséges kiegészítők és az elengedhetetlen minőségi táplálkozás finanszírozására.
2 éve 103 kilóig "tömegeltem" magam. Rengetek meló és rengetek szemét étel mellett, csak akkor jártam edzeni, amikor épp idő jutott rá. Pedig már akkor is eléggé komoly prioritása volt az edzésnek az életemben. Ezt megunva munkahely váltassál, életmód váltás is következett. Nekifogtam életem első diétájának, de még koránt sem nevezném szakszerűnek. Így sikerült bezuhannom 80 kilóra közel 3 hónap alatt. Rengetek zsírtól sikerült megszabadulnom, de buktam szép mennyiségű izmot is vele együtt. A diéta végeztével minőségi tömegnöveléssel próbálkoztam, de még nem igazán ismertem ki a kalória szükségletem, így jött egy kis felesleg ismét. Így ciklusonként tömegnövelés és diéta váltotta egymást. Rájöttem ekkor, hogy a legfontosabb, hogy kiismerjük a testünket. Mi az ami működik és mi az ami nem. Mit érdemes fogyasztani és mennyit. Milyen fehérje ch zsír arany stb. Így elkezdtem kísérletezgetni minden téren. Edzés, étrend, mindent
próbálgatok, hátha előrébb viszi a fejlődésem. Ezt tartom a mai napig is, ami működik megmarad, ami nem ahelyett keresek mást! Szóval a fejlődésem inkább szemmel látható mint sulyokban mérhető. Sosem voltam egy erős ember. Persze próbálgattam azt az edzésmetodikát is, de nem ereztem számomra hatásosnak. Amióta pedig túlvágyok egy sérv műtéten, igyekszem a súlyokat csak annyira felemelni, amennyire valójában szükséges!

Blog:
Akkor végül is, te is meg tudod azt erősíteni, hogy nem a súly nagysága a lényeg!? Kezdőként sokan ebbe a hibába esnek, hogy túl nagy súlyokat rángatnak a teremben...rossz nézni is.
Írtad, hogy nem tartod magad erős embernek. Azért nyugtasd meg a saját testsúlyos edzés követő olvasókat is, hogy tudsz húzódzkodni, tolódzkodni, fekvőtámaszt csinálni...stb. =P

Olivér:
Persze fontos a súly, tévhitekkel ellentétben még a diétában is! De nem mindegy, hogy mit nevezünk nagy súlynak. Mindenkinek magához viszonyítva kell megválasztani az optimális ellenállást, amivel még kontrolláltan lehet végezni a gyakorlatot, a megfelelő ismétlés számmal párosítva. Érdemes a teremben inkább az eszünkre és nem a büszkeségünkre hallgatni! ;)

Természetesen a saját testsúlyos gyakorlatokkal sincs különösebb problémám. Nyilván nem vagyok crossfittes és nem tudok egy 100as húzódzkodást prezentálni, de ebben a sportban nincs is erre szükség. Vastagításkor egyébként előszeretettel válogatok a saját testsúlyos gyakorlatok tárházából is. Úgy érzem tökéletesen kiegészítik a szabad-súlyos gyakorlatokat.

Blog:
(Személy szerint is így gondolom, hogy nagyon hatékony ha a kettőt keveri az ember, és súllyal is és a saját testsúlyával is dolgozik. szerk.)
Mondtad, hogy utóbbi 2 évben ettél úgy normálisan is, illetve kiegészítőket is akkor használtál jobban így a hétköznapokban (nem a versenyre felkészülésről beszélünk most). Mégis mennyit ettél? Mik voltak a cél értékek? Vagy csak érzésre, csak az volt a lényeg, hogy minőségi kaja legyen? Kezdőknél a evés téma elég kritikus, de ugye nem véletlen..nagyon sok múlik rajta, nem!? Milyen kiegészítőket használtál? Melyiket tartod a legfontosabbnak és leghatásosabbnak? Mit ajánlanál a kezdőknek (persze azután, hogy rendbe rakják a kajájukat)?

Olivér:
Na igen...az evés része mindig elég homályos, de gyakran még a nem kezdők számára is sajnos! Sok versenyzőtársam "diétás" étrendjén meg én is csak ámulok olykor. De persze itt is közrejátszik a genetika, inzulinérzékenység és társai. Én ezen a terén is megpróbáltam kikísérletezni mi az ami a számomra legjobban működik. Nem mondanám ugyan, hogy megtaláltam profi-kártyához vezető utat, de annyit sikerült elérni, hogy tömegéles időszakában is relatív száraz tudok maradni. Egyébként próbálkoztam már mindennel, a legszélsőségesebb megoldásokig. Kalóriabevitel fehérje, ch és zsír aranyának változtatásával, ch bevitel legkülönbözőbb formaival, tésztákkal, gabonákkal, burgonyával, eltérő olajokkal, vércsoport diétával, ketogén diétával, kalória-ingáztatással, és sorolhatnám.
Konkrét elérendő cél nem volt kitűzve. Beállítottam egy étrendet és kipróbáltam, majd vártam az eredményt a tükörben. Annak függvényében, hogy vastagításról avagy diétáról volt éppen szó. Érdekesség képen megjegyezném, hogy tömegélesben volt egyébként, hogy 6500 kCal-t is elfogyasztottam, tiszta forrásokból. Ezt csak erős gyomrúaknak ajánlanám! =)

Kiegészítőket sajnos az elég szűkös költségvetésem miatt nem sokat használtam a kezdetekben. Ráadásul, mint minden kezdő, beleestem én is abba a hibába, hogy nem a legfontosabbakat és nem is igazán a leghatásosabbakat választottam. Gondoltam mivel izomtömegre van szükségem, hát mi kéne más, mint egy tömegnövelő. Persze tudatlanként rá is beszeltek egy igen rossz minőségű cukros verzióra, amitől természetesen a tömegem valóban növekedett, de nem feltétlen a száraz izomtömegem! Később, mikor a téli időszakokban kéthetente megfázással küszködtem, rájöttem a vitaminok fontosságára is. Saját hibáján tanul az ember ugye... Majd mikor már a pénztárcám is engedte, beruháztam egy tejsavófehérjébe, bcaa-ba és glutaminba. Ha esetleg maradt meg a budgeban, akkor egyszer-egyszer kipróbáltam valamit meg ráadásként, mondjuk egy No-fokozót, vagy keratin komplexet.
Az utóbbi két évben viszont azt lehet mondani, hogy nem igazan volt olyan termek, vagy legalább is hatóanyag amit ne próbáltam volna. Nem meglepő módon azt tapasztaltam, hogy a cégek kínálatai jócskán tartalmaznak olyan termékeket is, amik egy kezdő számára csak felesleges pénzkidobásnak minősülnek.

ALCAR + Taurine + AAKG
Vastagítás időszakában azt mondanám, hogy a kiegészítők szerepe egyébként sem annyira égető, mint diétában. Jómagam is csak az alapokat javaslom. Egy ütős multivitamin, jó minőségű tejsavófehérje, BCAA (legalább 4:1:1), glutamin kombó már nagy segítségére lehet egy kezdő sportolónak, és ha a megfelelő gyártóktól szerezzük be, nem is kell olyan melyen zsebbe nyúlni. A többi már csak az étrenden, illetve mondhatni leginkább a pénztárcán áll. Ha van rá mód én még javasolnék mindenkinek főleg így a téli időszakban extra vitamin kiegészítést, de az esszenciális zsírsavakat se mellőzném. Számomra ami nagyon bevált még extra kiegészítésként, edzés előttre a Beta Alanine, az AAKG, és a Taurin, Guarana kombó. Egy ilyen mixxel még egy 12 órás műszak után is ki lehet hozni a maxot magunkból, azt garantálom! =)

Blog:
Írtad, hogy fontos jó gyártótól választani. Sikeresen rábeszéltelek, hogy próbált ki a Myprotein termékeit. =D Mik az első benyomások? Megérte? Előtte milyen márkákat használtál?

Olivér:
Nagyon fontos, hogy jó gyártótól válasszuk ki a repertoárunkat. Sajnos a tápkiegek világában is, ugyan úgy előfordul nagyon sok esetben, hogy a hatóanyagokon és összetevőkön felül a nevet és a márkát is megfizettetik velünk. Természetesen ez rendben is van valahol, a cégeknek is ki kell termelni a rengeteg reklámot és dizájnt, ami a termékekhez eladásához kell.
A kezdetek kezdeten annyira nem volt pénzem kiegészítőkre, hogy már mondhatni szánalmas módon próbáltam meg hozzájuk jutni. Hamarosan lejárt termékeket, illetve házilag készített, innen onnan szerzett alapanyagokból kevert tömegnövelőket fogyasztottam. El lehet képzelni milyen sikerekkel! :S
Majd munka mellett, már futotta az alsó kategóriás gyártókra. Ekkor kezdtem el BioTech termékeket vásárolni, de igazán nem voltam megelégedve velük. Elkezdtem hát vásárolgatni, próbálgatni más gyártok termekéit, mikor mi volt éppen akciós. Névtelen kis német cégektől kezdve, a felső-kategóriás és drága gyártok kínálatát egyaránt kipróbáltam, de szerettem volna nem mindig összemazsolázni az éppen szükséges termékeket. Később hatalmas szerencsémre adódott egy lehetőség, egy igen ismert magyar testépítő személyében, aki felajánlotta, hogy kedvezményesen vásárolhatok Scitec termékeket, így éltem is vele. Onnantól kezdve csak Scitec-et fogyasztottam. Volt ami bevált, volt ami nem, de összességében elégedett voltam a minőséggel, csak akkor fájt kicsit a szívem mikor ki kellett fizetni a rendelést (még így akciósan is). Igazából ez is csak a felkészülés során szúr szemet az embernek, mikor akar heti rendszerességgel 20 ezreket ott tud és sajnos kell is hagynia egy rendelés alkalmával.
Na valahol itt jöttel te a képbe...és azóta is hálával tartozom neked érte! =) Ha csak az anyagi vonzatát nézem a váltásnak, durván 40%-ot tudok spórolni egy-egy nagyobb rendelés alkalmával a Scitechez kepést. Ez sem elhanyagolható szempont, főleg mikor az ember egyetlen 3 versenyes hétvége alatt majd fel kiló BCAA-t és Glutamint elfogyaszt. De természetesen a minőség miatt sem kellett eddig meg csalódnom! Először a Myprotein palettájáról volt szerencsém kipróbálni az AAKG-t és a por állagú Taurint. Mit ne mondjak...meg én is meglepődtem! Fokozottan tudtam koncentrálni és érezhetően kitolta már ez a két egyszerű összetevő is a fáradási küszöbömet! A legtöbb edzésemet fejhallgatóval a fejemen végzem, mert óriási motivációt tud nyújtani számomra egy kedvenc szám, de ezen az edzésen meg a fülest is elfelejtettem feltenni. =D
Következő alkalommal csempésztem meg egy kis Guarana-t is a duó mellé, mert hajnali fél 4-es kelés és 12 óra munka után jutottam csak le a terembe késő este. Persze ez alkalommal is kitűnőre vizsgázott a pakk. Ezen tapasztalatok fényében már hivatalosan is Myprotein fun vagyok, és végleg szakítottam az egyéb gyártok termékeivel. Bár! Azért vannak meg hiányosságok a termékpalettát illetően. Nekem személy szerint nagyon hiányzik egy erősebb multivitamin, de remélhetőleg ezt is pótolja hamarosan az angol gyártó. =)

Blog:
Ahogy írtad is, ezért írok ezekről mert súlyos 10ezreket lehet spórolni úgy, hogy nem megy a minőség rovására. Angliában valahogy még nem terjedt el ez a mega dózisú vitamin téma...talán ezért se gyártanak még ilyet, de ami késik az nem múlik szerintem... Örülök, hogy megtaláltad a számításod!

Ugye most készültél először versenyre. Össze tudod foglalni, hogy miből állt a felkészülés? Csak, hogy az átlag sportoló is lássa, hogy nem is olyan egyszerű eljutni a színpadig. Mi volt a taktika kajálás terén? Miben változtattál egy átlag diétához képest? Szárazságot, hogy tudtad elérni? Vízhajtás? Mennyit változott a súlyod a felkészülés közben?

Olivér:
Igen, ez a mostani az első szezonom. Tavaly már játszadoztam a gondolattal, hogy ki kéne próbálni magam a színpadon is, de ezt a kis álmodozást hamar derékba törte egy figyelmetlenségből fakadó sérv és a vele járó márciusi sérv műtét. A tömegélésem így elmaradt idén, de úgy voltam vele, akkor már legalább nyárra nézzek ki valahogy. Így amint terembe jutottam ismét, neki is láttam a diétának. Lényegében csak csökkentettem a szénhidráton és az elfogyasztott kalória mennyiségen, de mégis szépen elkezdtem pucolódni. Talán jót tett a kényszerpihenő, ki tudja. Így formálódva az ismerősök elkezdtek győzködni, hogy érdemes lenne nekilátni az őszi szezonnak. Nagyon sokat vacilláltam, mert ezer és ezer más tervem volt a jövőt illetően, nem mellesleg a vastagítást is nagyon hiányoltam. Végül letettem a versenyzésről, élveztem a nyarat, folytatva a diétát. Nyár végére viszont annyira rágta a fülem mindenki, hogy beültették a bogarat a fülembe és elhatároztam, vágjunk bele. Bár nem tudtam felmérni, hogy majd a versenyen hova, melyik kategóriába tudok beférni, így nem volt kitűzött cél.

Kilencven pár kilóról kezdtem a versenydiétát, bár mint említettem addig is elég tisztán étkeztem, így
csak az olykor becsúszó palacsintákat, lángosokat és gyroszokat kellett kiszorítani az étrendemből. =) Illetve a formához igazítva csökkenteni a szénhidrát, zsír bevitelt, emelve a fehérje mennyiségét, hogy a szükséges kalóriaigényem nagyjából fent tudjam tartani. Így és a heti 3 kardio, illetve 4 súlyzós edzés mellett szépen lecsurgott a maradék felesleg, és úgy vettem észre, hogy a 80 kiló környéke lenne számomra ideális, avagy a 172cm alatti magasság kategória. Athletikbe sokat kellett volna meg fogyni, fölöslegesen, hogy beférhessek, így ezt elvetettem.
Sajnos nagy titkokat, újdonságokat én sem tudok mondani. Tisztán kell kajálni és keményen edzeni! Nyilván a szárazság is genetikailag behatárolt, illetve minden ember más és más. Van akinek kicsit kevesebbet kell szenvedni a leadott kilókért és van akinek többet, de a kemény munkát akkor sem lehet megkerülni. Vízhajtásom is teljesen hétköznapi módon zajlott. Rengetek folyadékot és vízhajtó teát fogyasztok a verseny hetének első felében, majd fokozatosan lecsökkentem a mennyiséget közel a nullához, mire elérkezik a verseny napja. Ezzel is könnyen megválhatunk pár kilótól víz formájában. Végül a -80kg-os, illetve -172cm-es kategóriákban mertem össze magam a többi versenyzővel, kisebb nagyobb sikerekkel. Sok hiba csúszott így az első alkalmak során a számításaimba, de legalább tapasztalatokban bőségesen gazdagodtam általuk. Most a következő állomás a WBPF Világbajnokság és az azt megelőző kvalifikáció lesz, remélhetőleg a hibák kiküszöbölésével és egy jobb szereplessel. (szerk:sikerült a második helyet megszerezni Bécsben)
Jelenleg 90 kiló környéken vagyok a verseny utáni 3 nappal elért 94kilos maximumomról. Van meg mit ledolgozni, de a könnyebbség a dologban, hogy javarészt csak víz ami felszaladt, a vízhajtás "mellékhatásaként". A formán teljes gőzzel dolgozom, az eredmény viszont nem csak rajtam fog múlni.

Egy biztos...Én odateszem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bottom Ad [Post Page]